علی تکه - علوم تجربی
علی تکه - علوم تجربی

علی تکه - علوم تجربی

معرفی رشته علوم تجربی...


معرفی رشته علوم تجربی:


رشته تحصیلی علوم تجربی از شاخه متوسطه نظری است. این رشتهٔ دبیرستانی درباره علوم تجربی و طبیعی بحث می‌کند.


شرایط ورود به رشته علوم تجربی: کسب حداقل نمرهٔ ۱۰ در دروس ریاضی (۱)، شیمی (۱) وآزمایشگاه و علوم زیستی و بهداشت است. ضمن اینکه نمره یکی از دروس نامبرده بایستی حداقل ۱۲ باشد و جمع نمرات دورهٔ راهنمایی تحصیلی دروس ریاضی و علوم تجربی دانش آموز در سه سال (اول، دوم و سوم) بایستی حداقل ۳۰ باشد.


دانش‌آموز علاقه‌مند به رشته علوم تجربی باید پایه و بنیه علمی قوی در دروس زیست‌شناسی و زمین‌شناسی داشته و به‌راحتی از پس مسایل ریاضی، فیزیک و شیمی برآید. در گروه آزمایشی علوم تجربی بسته به زیرگروه‌ها: دروس زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، شیمی و... مهم تلقی می‌شوند. در این رشته از مباحث اصلی درس زیست‌شناسی می‌توان به زیست‌شناسی و بهداشت محیط، زیست گیاهی، زیست جانوری، زیست سلولی مولکولی و... اشاره کرد که علاقه و قدرت یادگیری دانش‌آموز در این مباحث از نکات حائز اهمیت است. دانش‌آموز این رشته می‌تواند پس از اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی با شرکت در یکی از گروههای آزمایشی در مقاطع بالاتر (دانشگاهی) به تحصیلات خود ادامه دهد.


در کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی با این رشته مرتبط است. دانش‌آموزان شرکت کننده در این گروه آزمایشی پس از قبولی در کنکور می‌توانند در رشته‌های چون پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و... تحصیل کنند.


منبع:wikipedia